Secvente din timpul emisiunii dedicata radioamatorismului difuzata pe TVR 3
Get the Flash Player to see the wordTube Media Player.
<<Click>> EMISIUNEA LIVE, ASA CUM A FOST TRANSMISA PE POST, POATE FI URMARITA AICI. <<Click>>
Secvente din timpul emisiunii ce a fost difuzata in dimineata de 31.12.2009 pe TVR 3. Zilele ce urmeaza veti putea urmarii emisiunea integrala exact asa cum a fost transmisa catre public.
Imaginii (foto) din timpul evenimentului puteti vizualiza aici.
Filmare realizata de Dragos, YO3IVA.
Alte articole:
- Pe ce frecventa e emisiunea de qtc a FRR Hmm, din cand in cand mai studiez statisticile generate...
- Emisiunea QTC a FRR LIVE pe Internet Maine 16 septembrie in jurul orei 18:00 veti putea...
- QTC -ul FRR, 3.705Mhz / 05.08.2009 Mai sus puteti asculta emisiunea de QTC a FRR...
January 4th, 2010 at 5:51 pm
Dragi prieteni, am avut rabdarea sa ascult de la minutele 00.00 pana pe la 18.00 si m-a dezamagit profunnd ignoranta totala a moderatoarei ( “producatoarei???”) acestei emisiuni, precum si lipsa de reactie si “directionare” a celor doi “radioamatori “((HAM’s ori CB?) participanti la emisiune!!!!! E drept ca nu am vazut reportajul taiat si montat, dar la noi (Deva) aceste emisiuni le-au facut Hanna Acarnulesei ( 1 ora la AXA TV ) si preotul “popa” Mircea Mihulet ( 1, 5 ore la radio Big FM), absolut nenepregatiti initial de noi, , mi-a fost intr-adevar mare teama, au fost emisiuni in direct la care nu s-ar fi putut taia nimic decat daca picam de pe saun!!!) dar nu am auzit anomalii de genul “Igrec Zero Trei QTH” sau asa ceva!!!!. Ce facem pentru popularizarea radioamatorismului e minunnat, dar daca nu ne pricepem, trebuie sa facem loc ( cu relatiile noastre) celor care se pricep!!!
Speram sa vedenm si emisiuni adevarate realizate de cunoscatori!
January 4th, 2010 at 7:02 pm
Dragul meu domn, mi-e greata de cei ca tine… imi pare rau ca trebuie sa-ti spun lucrul acesta. Judeci niste oameni care incearca sa faca ceva in a promova hobby-ului nostru.
Rezultatul promovarii radioamatorismului de catre cei ca dumneata se vede… media de varsta a radioamatorilor YO este cat? 40-50 ani? Rusine!
Acum mi-am dat seama de ce nu-mi place sa interactionez cu radioamatorii de “prestigiu” din Romania. Sunteti niste carcotasi ingamfati ce merg pe principiul “sa moara capra vecinului”.
73 si raman la DX-urile mele… nu la gargara crocodilica YO.
Dan, YO3IBW… un tanar (la minte si nu numai) radioamator care a avut curajul sa iasa pe sticla la TVR.
January 4th, 2010 at 7:12 pm
draga prietene 2bpz , nu inteleg ce vrei sa spui cu “ignoranta totala” , ai fi vrut ca moderatorul sa fie la fel de entuziasmat ca un radioamator ? cat despre “directionare” la fel nu inteleg ce vrei sa zici , cred ca folosesti niste termeni pe care nu ii intelegi in totalitate. nu cred ca cei doi radioamatori s au comportat ca niste “cb-isiti” cum zici tu , pana nu vezi toata emisiunea , nu cred ca iti poti permite sa faci comentarii pertinente . si tin sa te contrazic , emisiunea a fost realizata in direct (daca te documentai mai bine stiai ca nu a fost inregistrata) moderatorul nu stie exact termenii nostri din radioamatorism de aceea mai gresea cu zero in loc de o . la fel ca si unii radioamatori de aici din bucuresti , dupa razboi multi viteji se arata , fiecare cu comentariile lui ca ar fi facut mai bine ca ar fi facut nus cum…etc …mai intai incercati sa faceti ceva si dupa aceea spuneti , iata ce am facut eu . dar asa doar sa critici este simplu si oricine poate critica in necunostiinta de cauza .
sunt aici in buc cativa radioamatori comunisti , unii dintre ei chiar fara autorizatie , care se folosesc de radioamatorism in scop pecuniar adica pt a face negot / bisnita cu statii de emisie , si care la fel au zis …da domne ai facut o emisiune si ce daca , oricum a fost prost realizata , si nu s a zis nus ce si nus cum…carcoteli aiurea in tramvai . cand le am zis cine vrea sa vina cu idei pt emisiune sau cu invitati sau aparatura , au dat din colt in colt si ziceau ca eu mut cabluri in tvr si ca nu am nici o putere sa fac o emisiune de o ora jumate in direct . niste lepre care nu sunt demne de a purta numele de radioamator . le am demonstrat ca am realizat emisiunea . si pt ca vreau sa dispara aceste lepre din banda de 2 metri din bucuresti , voi face si un reportaj despre cat de urat vb ei in frecventa si cum vb fara indicativ , si atunci cand v a vedea ancom -ul acel reportaj (pt ca o sa ma duc si la ancom sa filmez) sunt ferm convins ca se va termina cu idioteniile din banda de 2 metri . de abia astept sa fac reportajul acela , pt ca pana acum am prezentat de bine radioamatorismul…..
o sa mai traim si o sa mai vedem daca intradevar eu sunt doar un om care intinde cabluri prin tvr cum ziceau niste distrusi in banda de 2 metri …. de abia astept sa vad cum isi vor mai vinde troacele de statii fara sa poata vb pe ele ….
un an nou exceptional si fara lepre in frecventa ….
January 4th, 2010 at 7:53 pm
Dragii mei crocodili, atunci cand veti ajunge la televiziunea nationala atunci sa vorbiti.
Si care este faza cu “(HAM’s ori CB?)”, sa inteleg ca operatorii care activeaza si in CB nu sunt la fel de buni ca crocodilii care activeaza numai banda de 3,7 MHz.
Sunt complet de acord cu Delta04, in afara de obisnuita gargara (59, wx, 73 draga prietene), nu sunteti in stare sa promovati radioamatorismul in randul tinerilor cu potential, dar la capitolul “laudat” sunteti primii.
Tot respectul pt yo3iva, la mai multe emisiuni!
January 4th, 2010 at 8:45 pm
Evident ca trebuia sa se gaseasca cineva sa faca pipi pe munca si eforturile altora, eu nici nu ma osteneam sa ii raspund…
January 4th, 2010 at 9:03 pm
cum sa nu te oftici cand vezi ca apar crocodilii cu reprosuri, dar ei sunt instare sa faca ceva? NU !!!! la fel cum aparuse unu acum cateva luni pe frecventa repetorului din 145.475 cu tupeu ca de ce repetorul are DCS, ca RTM-ul lui nu stie de asa ceva
January 4th, 2010 at 10:13 pm
Totusi au facut ceva,probabil vor face mai bine urmatoarea emisiune.Important este sa se faca cunoscut acest hoby.
Propun mai multa clementa intre generatii !!!
January 5th, 2010 at 12:19 pm
Orice activitate de promovare a radioamatorismului ca hobby si disciplina sportiva este binevenita asa ca nu vad de ce inainte de a vedea micile defectiuni ale demersului reportericesc nu am vedea beneficiile.
Pe de alta parte cred ca un repros – adresat hai sa zic si eu carcotasilor – pe un ton ceva mai moderat era mai potrivit. Obrazul se poate bate si la modul simpatic…cu zambetul pe buze.
Ca unul care tot promovez ba cercetasia ba radioamatorismul – a se vedea articolul Cetateanul YO7DIG din ziarul Ziua, am facut ce am facut ca sa ajunga autorul articolului in sheckul lui Mihai, si altele din presa locala – am intotdeauna o mica teama ca ziaristul sau moderatorul o va lua prin aratura pentru ca nu are termenii calificati sau pur si simplu nu a inteles ce vrem sa comunicam. Sunt de acord ca o mica pregatire a moderatorului este necesara, insa daca ne adresam publicului larg, nu cred ca mici inexactitati ne-ar aduce vreun prejudiciu …Doar promovam pentru cei din afara preocuparilor noastre…
La multi ani!
Cu cele mai bune ganduri,
Nicu
yo7huz
January 5th, 2010 at 5:48 pm
Domnilor, felicitari pentru emisiune si la mai multe !
Cei care chiar fac ceva nu au timp sa critice si stiu si sa respecte munca altora. Cand stai pe bara e normal sa ti se para ca le stii pe toate; eu zic sa nu mai luati in seama astfel de pareri si sa continuati cu ceea ce faceti.
January 5th, 2010 at 10:15 pm
Emisiunea nu avea rolul de a aduce in direct oameni care sa intre deja in randurile radioamatorilor, ci doar sa atraga atentia opiniei publice (care nu stie nici macar cat stia moderatoarea emisiunii) asupra acestui gen de hobby combinat cu sport! Nu cred ca marea masa, careia ii era destinat reportajul, s-a prins cine si cat stie! Profanii oricum nu au cunostintele necesare dar ar putea fi interesati si ar putea incepe sa caute … anumite informatii despre radioamatori.
YO3IVA si YO3IBW nu sunt la prima tentativa de promovare prin TV a radioamatorismului! Eu ii felicit si le doresc mult succes in continuare, sunt convins ca nu a fost usor sa lamureasca factorii de decizie sa acorde timp de antena ptr ceva ce … nu e cunoscut aproape deloc! Va rog sa nu judecati aspru o intiativa, de fapt reusita laudabila. Cine a mai reusit asa ceva pana acum? Cu ce impact? Ar fi util sa urmarim daca apar intrebari de la diverse persoane ptr a afla detalii!
Evident, se poate si mai bine! Dar .. putina rabdare! Tact! Nimeni nu s-a nascut invatat, nu-i asa?
La Multi Ani tuturor, mai multa ponderatie si mult succes intr-un an ce se anunta foarte efervescent!
January 6th, 2010 at 12:05 pm
@neacais … (anonim vad..) Portabile de ultrascurte cred ca detine orice radioamator iar apropo de QSL-uri in 2m, sa luam exemplul lui George YO3ICW, din punctul meu de vedere singurul ultrascurtist pe care-l cunosc ce face performanta adevarata in benzile de sus.
Apropo de televiziuni, nu am timp si nici chef sa-mi umplu memoria cu informatie predominant negativa deci prin urmare, nu ma uit la televizor.
Am un LCD-TV pe birou, nu l-am folosit niciodata in scopul de TV, doar monitor la calculator…
73! (daca esti radioamator, sti ce inseamna.)
January 6th, 2010 at 6:07 pm
Cred ca ar putea fi facuta si o emisiune “interactiva” unde cei din platou sa raspunda la intrebarile telespectatorilor…poate astfel va capta mai bine atentia publicului larg!…
Felicitari pentru tot ceea ce faceti pentru promovarea radioamatorismului romanesc!
January 6th, 2010 at 11:25 pm
Din perspectiva unui radioamator, emisiunea nu a spus mai nimic. Totusi, din punctul de vedere al unui profan, este posibil sa fi oferit unele informatii care sa ii fi trezit curiozitatea, ceea ce nu este rau!
Stiu ce eforturi a facut Dragos pentru ca aceasta emisiune sa apara “pe sticla” si ele trebuie apreciate. La fel um trebuie apreciata si prezenta lui Dan, YO3IBW si a lui George, YO3FJQ, care, in ultima zi a anului, dis de dimineata, au rupt cateva ore pentru a participa la emisiune.
Orice emisiune care vorbeste despre radioamatori si radioamatorism ar trebui sa fie salutata! Cei care au participat la emisiune nu sunt niste profesionisti ai televiziunii iar moderatoarea nu este radioamator!
Din pacate, evenimentul pozitiv (emisiunea) este umbrit de comentariile care o succed…
Nu reusesc sa inteleg de ce se nasc astfel de confruntari, pornind de la un eveniment care foloseste tuturor celor implicati in aceste confruntari!
Suntem radioamatori si, prin natura acestei pasiuni, in legaturile pe care le facem cu alti radioamatori trecem peste diferentele de rasa, de nationalitate, de cetatenie, de convingeri politice, de pasiuni sportive, de localizare geografica, de convingeri religioase s.a.m.d!Atunci cand facem o legatura cu o statie din Pakistan sau din Afganistan ori din Iraq, de ce suntem in stare sa trecem peste faptul ca aceste tari fac parte din “axa raului” (dupa cum s-a tot spus) dar, atunci cand stam de vorba cu un radioamator din YO, cu o varsta diferita de a noastra, sau doar cu alte convingeri, suntem in stare sa il sfasiem? Care este explciatia pentru care, inainte de a da “Submit comment” nu trecem inca o data in revista mesajul si nu il curatam de violenta?
Ne foloseste impunerea ideii noastre ca fiind unica valida? Nu cred! Mai mult, riscam sa facem rau prin realizarea unor tabere care se confrunta in loc sa ne mobilizam efortul pentru a ne face cunoscuti lumii si pentru a ne cere unele drepturi!
Este pacat ca au fost postate astfel de comentarii si raspunsuri la comentarii. Micsoreaza valoarea evenimentului…
In alta ordine de idei, Dane, sa stii ca, daca stau mai mult de 3 minute pe acest site si scriu la mesaj, Firefox o ia razna, se blocheaza si se reseteaza! Am reluat acest post de vreo trei ori, acum il scriu pe Notepad sa dau copy paste… Poti face ceva?
January 7th, 2010 at 2:44 am
Felicitari dragos ? , directorul acestor emisiuni, care intodeauna reuseste sa ne impresioneze cu materiale ptr radioamatori, si sa ne promoveze la Televiziunea nationala. Felicitari dragos.
January 7th, 2010 at 12:01 pm
Efortul radioamatorilor din “new-generation” de Bucuresti si nu numai este de de laudat…sunt uniti si fac ceva prin care sa promoveze radioamatorismul , pe citiva chiar ii cunosc personal.Doamna moderatoare nu a facut altceva decit a incercat sa trezeasca interesul telespectatorilor interesati de radioamatorism. Citi dintre cei autorizati(cu oarece vechime dar lipsa de trafic radio) nu pronunta la fel ? Nu avem motive de a arata cu degetul spre cineva care incearca sa ne promoveze hobby-ul nostru, mai ales ca nu e dintre noi, radioamatorii.
January 7th, 2010 at 1:01 pm
Rusine “Domnule” YO2BPZ !!! nu meriti sa fi un YO!!!
Catalin.
January 7th, 2010 at 6:58 pm
Draga yo3iva nu imi aduc eu bine aminte sau acum vreo 12 ani tu vorbeai in Citizen Band (27Mhz) cu indicativul 12B ? Si cand tineai purtatoare (asa cum comentezi tu ca nu e frumos) strigai cu o voce distrusa im microfon :”bruiaj bruiaj bruiaj”.Eu am inregistrarile cu vocea ta in format digital si ti le pot trimite prin mail ,poate le pui si tu la emisiunea urmatoare
January 7th, 2010 at 11:46 pm
Ma numesc Safric Vasile, am indicativul YO5PEZ de mai bine de 4 ani dar fac umbra Pamantulu de mai bine de 54 ani. Poate aflu aici din ce catgorie fac parte: crocodil, lepra, comunist…? Eu inca ma simt animat de acel “Ham Spirit” care aici nu se prea simte. Cu respect m-as bucura sa schimbam un control si o vora buna si in banda de 3,5.
January 8th, 2010 at 8:17 am
Buna treaba, IVA & IBW! Macar mai face cineva ceva in tara asta pentru promovarea HAM-spiritului.Ador comentariile “de bine” a celor care toata viata numai asta au stiut sa faca!! 73!
January 8th, 2010 at 4:09 pm
YO5PEZ raspunsul este: 3,5mhz = crocodil
January 9th, 2010 at 8:11 pm
Aurel, esti crocodil doar daca vorbesti local in 3,705. daca faci dx-uri in 80m e ok.
si acum sa citez un clasic:
CROCODIL (sau DINOZAUR) = radioamator ajuns la varsta matusalemica, sau chiar dincolo de aceasta, fan al benzii de 80m si al frecventzei de 145.225, de regula vorbitor fluent de limba rusa, eventual fost securist sau oricum cu ceva la activ p-acolo, posesorul unui transceiver pe lampi si al unei impresionante rezerve de lampi in debara utile pt “maintenance zilnic” la transceiver, nelipsit de la intalnirile cu ceapa si parizer ieftin de fiecare martzi, fidel ascultator de QTC, mai ales a sectziunii “ferpar, decese”, moment in care ii da o lacrima in coltzul ochiului, “uite mah, s-a mai prapadit unul din colegii mei cu care am luptat in razboiul mondial la cotul Donului si apoi in razboiul cu CB-istii”. De asemenea crocodilii poseda un limbaj foarte lemnos la care nu doreste sa renuntze, solicitand si interlocutorului sa foloseasca limbaj la fel de lemnos…
respectul meu pt cel care a formulat aceasta definite, se stie el. ar trebui pusa si pe wikipedia. 73 dragi prieteni
January 10th, 2010 at 1:18 pm
Frumos, foarte frumos.Din pacate ce putin se cunoaste despre lumea noastra a radioului in exterior ca sa zic asa.
Eu cred ca astfel de emisiuni sint foarte utile.
Oricum daca pasiuna pentru radio nu vine din interior ,,of your hard,, nu faci radio. Cel putin asta stim toti. Hi.
Salutari din Amposta Spain.
January 10th, 2010 at 3:02 pm
Vlad acum pricep de ce un anume “crocodil” jigneste tot ce prinde in stinga si-n dreapta… se lauda ca lucreaza “only CW” ,pai si normal ca daca a mincat ceapa se ofileste si microfonul ‘
January 11th, 2010 at 3:49 pm
E foarte bine ca se fac astfel de emisiuni.Initiativa este laudabila in masura in care este lipsita de scopuri mercantile sau alta natura dar : Cum sa spuna moderatoarea ” avem aici o saracie din asta mica ?” adica o portabila
. Nu inteleg cum a putut sa-i scape asha ceva… am crezut ca nu aud bine….
January 11th, 2010 at 8:07 pm
In sfarsit,radioamatorismul intr-o emisiune de televiziune,care mi-a placut din doua motive:am cunoscut doi pasionati radioamatori bucuresteni foarte bine antrenati si dotati tehnic si ca emisiunea a fost difuzata
in perioada de maxima audienta a sarbatorilor de iarana.Acest sport tehnic trebuie sa patrunda printre cei tineri si toti cei care fac un efort in acest sens trebuie
felicitati. 73! Boris – YO7BSU
January 11th, 2010 at 11:10 pm
Salutari tuturor
Desi m-a cam intrigat un pic disputa de pe site (pentru ca in primul rand, in viziunea mea, a fi radioamator e o calitate…mai mult decat atat, radioamatorii trebuie sa fie foarte uniti intre ei), m-a propus sa las un comment in care sa transmit mesajul meu intr-un mod asertiv.
E de laudat initiativa lor, e de laudat si modul in care s-au prezentat in emisiune. Ar trebui incurajate aceste tipuri de initiative.
Insa ceea ce ma framanta pe mine este: Domnule YO2BPZ, cum ati fi realizat dvs emisiunea? Si mai mult decat atat, ce asteptari ati fi avut de la emisiune?
Va salut pe toti cu respect si sper intr-un eter mai “curat”!
73
January 12th, 2010 at 9:45 pm
salut!este prima oara cand vad o productie care promoveaza fenomenul!bravo producatorilor!yo3ibw stie ca-l apreciez,am avut qso-uri.as face o paranteza la definitia” crocodilului” de 80m..si eu ascult qtc-ul regulat,si eu mai lucrez sporadic cu transceiver homemade(la care am muncit f mult),se mai intampla sa mai mananc si parizer,hi!,si mai am si cunostinte de trafic in limba rusa(am fost nevoit sa le invat pt ca in 2004-2005,la ceas de noapte,cand imi reglam modulatorul echilibrat din rig-ul meu in simpla schimbare de frecventa,nu erau multe statii yo active in banda…),ce-i drept nici propagarea in yo nu mergea la 23.15 UTC sa spunem…totusi raman la ideea ca intre traficul curent yo in 80m(nu stiu de ce va repugna aceasta banda,e superba)si ceea ce se practica in cb(lipsa de disciplina in trafic,limbaj trivial,notiuni de homebrew=0,etc)este o mare diferenta.nici eu nu inghit multi “crocodili”ce-si fac veacul in traficul yo.dar schimb un control cu ei,neuitand ca a existat odata un yo3ac,yo8fr,yo3ave…si multi,multi altii.cu stima pt toti cei ce iubesc fenomenul si-l promoveaza asa cum pot.felicitari pt realizatorii filmului.73s de yo8rqp,dani,falticeni.
January 12th, 2010 at 11:28 pm
recunosc ca vara cand sunt la tara in yo8 sunt si eu “crocodil” cum ii place lui Aurel sa-mi zica, schimb un control in 80m, ca e singura banda care merge bine de acolo, din lipsa de antene si fiind in groapa. totusi banda preferata ramane 20m, unde aud numa crocodili din afara, hi.
nu vorbesc despre banda CB FM (pe care o stiti de la tiruri), vorbesc despre segmentul in care se utilizeaza SSB si se fac dx-uri, acolo nu am auzit indisciplina in trafic niciodata.
January 15th, 2010 at 10:26 am
Definitia este cat se poate de incorecta. Respectivul ham-cb-ist habar nu are de conotatia termenului pe plaiurile YO. Daca va citi vreodata aceste randuri, e bine sa stie ca majoritatea CROCODILILOR care nu sunt SK poate fi gasita in topul YO-DX, este incarcata de onoruri si reprezinta pentru multi dintre noi exemplificarea termenului “ELMER”. Un asemenea crocodil mi-a pus manipulatorul in mana si-i multumesc din acest colt de “pagina”. Cat despre arhetipul descris in mesajul de mai sus, se poate inventa un termen si pentru el, dar e bine sa se lase termenul de CROCODIL in pace daca nu se intelege ce reprezinta.
January 16th, 2010 at 9:55 pm
Multmesc lui YO9HSW pentru corectura adusa definitiei crocodilului. Aparitia in media a radioamatorismului este un mijloc de promovare eficient, dar cand aceste aparitii devin un scop in sine, nu mai au de-a face cu acest hobby minunat. Dupa parerea lui yo3ibz sunt un crocodil, doar din simplul motiv ca l-am invitat sa schimbam o vorba si un control pe banda de 3,5Mhz. Nu sunt crocodil nici in definita data de yo3ibz si nici i sensul real definit corect de YO9HSW.
January 17th, 2010 at 5:52 pm
Am urmarit inregistrarea emisiunii la prima la ultima secunda. Cum e facuta de oameni, care mai si gresesc, e normal sa apara discutii ca nu ai spus aia, etc..
Prima data trebuie recunoscut meritul celui care s-a zbatut sa o realizeze si apoi al participantilor.
Chiar, voi cei care ii criticati, de cate ori ati fost in fata unei/unor camere de luat vederi, intr-un studiou de televiziune adevarat, stiind ca tot ce veti spune va fi transmis?
Ati simtiti vre-odata cum vi se usuca gura si nu mai aveti aer? Daca nu, mai bineti taceti din gura.
Am vazut clar ca invitati incercau sa isi controleze emotiile si sa faca fata situatiei cat mai demn.
Am mai realizat si ca, desi emisia a fost in direct, din intrebarile pe care le-a pus, prezentatoarea fusese pusa la curent cu principalele obiecte si subiecte ale radioamatorismului.
Chiar, pana la urma ea e neradioamatoare, asa ca de o acuzati de “Igrec Zero Trei QTH”?
In concluzie felicitari tuturor celor care au fost in fata si in spatele camerei.
PS. Despre chestia cu crocodili, mi-e scarba sa o comentez.
PPS. Totusi nu vreau sa scap ocazia unei critici. Am simtit clar ca invitatii sunt telegrafisti de trafic. Asta pt ca nu i-au pomenit pe cei care fac telegrafie de sala, unde de ani buni cei din YO stabilesc podiumul balcanic, european si mondial.
Dar dupa agitatia dinainte, ajunsi in studiou, cu reflectoarele in ochii si incepe emisia, e omeneste sa fi uitat si cum ii cheama…
January 17th, 2010 at 8:33 pm
Hihi, eu habar nu am telegrafie si nici nu ma atrage. In rest Florentin, bine ai grait. Multi vorbesc doar sa se afle in treaba…
73!